Terug

Bereikbaarheid tijdens de zomervakantie

maandag 22 juli 2019

Tijdens de zomervakantie is ROC Friese Poort beperkt bereikbaar

Ook in de zomervakantie kun je bij ons terecht. We zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar. Je kunt je tijdens de zomervakantie gewoon aanmelden voor een opleiding. Je aanmelding wordt vanaf 19 augustus in behandeling genomen en daaropvolgend ontvang je een uitnodiging voor een intakegesprek.

Jongerenonderwijs
Alle vestigingen: op werkdagen van 08:00 - 13.00 uur 
Informatielijn (0900 - 8 996 996): op werkdagen van 08:00 - 13.00 uur 
Vanaf week 34 zijn de vestigingen en de Informatielijn weer op reguliere tijden bereikbaar. 

De infomail (info@rocfriesepoort.nl) wordt tijdens de vakantie beperkt gelezen. Hou er rekening mee dat een antwoord op zich kan laten wachten. 

Bedrijfsopleidingen en volwassenenonderwijs
Je kunt ons de gehele vakantie bereiken tijdens kantoortijden op telefoonnummer 058-2339966 en via e-mail volwassenen@rocfriesepoort.nl

Informatieavond volwassenenonderwijs
Donderdag 29 augustus is er van 18.30 - 20.30 uur een informatieavond voor volwassenen in Drachten, Emmeloord, Leeuwarden en Sneek.

Poortal
De Poortal van ROC Friese Poort is de start van jouw opleiding! Op www.rocfriesepoortal.nl vind je alle informatie die je nodig hebt. Hier staan onder andere je rooster en je studieresultaten. 

Meest gestelde vragen

1. Kan ik mij in de vakantie nog aanmelden?
Ja dat kan! Aanmeldingen worden vanaf 19 augustus in behandeling genomen. Daaropvolgend ontvang je een uitnodiging voor een intakegesprek. 

2. Wanneer start mijn opleiding?
Vanuit de opleiding heb je een brief ontvangen over de start en introductie van het nieuwe schooljaar. Alle informatie hierover vind je ook op www.rocfriesepoortal.nl. Staat de betreffende informatie niet op de Poortal, dan kun je vanaf 19 augustus contact opnemen met de studentenadministratie van jouw vestiging. 

3. Moet ik mijn boeken/licenties/specifieke materialen/kleding bestellen via Studers?
Boeken mag je ook elders bestellen. Je mag de boeken ook 2e hands kopen, dit kan ook bij Studers. Let hierbij wel op dat het ISBN (nummer) hetzelfde is en dat het de juiste versie is. Bij voorkeur bestel je licenties via Studers. Als je de licentie via Studers bestelt dan plaatst Studers rechtstreeks de licentie in de Poortal van ROC Friese Poort. 

Opleiding specifieke materialen:
- Gereedschap techniek: mag je ook elders bestellen
- Haarverzorging-/schoonheidsverzorgingssets: de opleiding geeft aan waar je de sets kunt bestellen.
- Rekenmachine, schriften, liniaal etc.: mag je ook elders bestellen.

Kleding:
Kleding kun je niet bestellen via Studers. De opleiding geeft aan waar je deze kleding kunt bestellen. Soms is het mogelijk om kleding van een student over te nemen die met de opleiding stopt.

4. Ik ben blijven zitten. Moet ik boeken en licenties opnieuw bestellen?
- Overleg met je studieloopbaanbegeleider of je voor het nieuwe schooljaar bepaalde vakken ook vrijstellingen hebt. Voor deze vakken hoef je dan geen boeken/licenties te bestellen.
- Als de boeken die op de lijst staan al in jou bezit zijn dan hoef je ze niet te bestellen. Controleer het ISBN nummer en de versie van het boek of die hetzelfde zijn als op de lijst staat.
- Licenties zijn veelal 1 jaar geldig. Deze moet je dus opnieuw bestellen. Is de licentie gedurende de hele opleiding geldig dan hoef je de licentie niet opnieuw te bestellen.

5. Ik krijg niet de juiste boekenlijst te zien bij het inloggen op de site van Studers via de Poortal van ROC Friese Poort.
Neem vanaf 19 augustus contact op met de studentenadministratie. Het kan zijn dat je inschrijving in ons systeem niet juist is waardoor je de verkeerde boekenlijst te zien krijgt.

6. Accountactivatie om een account aan te maken op de site van ROC Friese Poort lukt niet. Kan ik nu geen boeken/licenties etc. bestellen?
Neem hierover vanaf 19 augustus contact op met de studentenadministratie.

7. Ik heb een vraag over een bepaald item op de boekenlijst
Voor inhoudelijke vragen over de boekenlijst kun je contact opnemen met de opleidingsmanager of studieloopbaanbegeleider van de opleiding die je volgt.

8. Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Meer info over jouw bestelling kun je vinden op je persoonlijke pagina Mijnstuders.nl. Hier kun je precies zien wanneer je bestelling wordt bezorgd. Het e-mailadres van Studers is: klantenservice@studers.nl

9. Ik ben geslaagd, maar heb mijn diploma nog niet ontvangen. Moet ik me wel uitschrijven bij DUO?
Studenten die hun diploma nog in ontvangst moeten nemen, kunnen zich pas uitschrijven bij DUO wanneer het diploma in ontvangst is genomen.