Terug

Samenwerking biedt medewerkers Rabobank Klantenservice mogelijkheid om MBO-4 diploma te behalen in 1 jaar

woensdag 15 september 2021

7 september was de officiële kick-off van het maatwerktraject voor medewerkers van de Rabobank Klanten Service Nederland op het hoofkantoor in Utrecht. Tijdens deze kick-off kregen de studenten een uitgebreide uitleg over de verwachtingen van het komend schooljaar. Het streven is dat de studenten binnen 1 jaar hun MBO 4-diploma klantmedewerker bancaire diensten of klantmedewerker schadeverzekeringen behalen.
 
''In december 2020 benaderde Victoria van der Waal en Saskia Ruijter ROC Friese Poort Bedrijfsopleidingen met de vraag of wij ze konden helpen om geïnteresseerde medewerkers van de Rabobank Klanten Service Nederland bij te scholen naar een erkend MBO 4-diploma. Doordat de deelnemers beschikken over een voor de opleiding vereiste aantal WFT-diploma’s ontstond de mogelijkheid om een maatwerktraject BBL van 1 jaar op te zetten.'' vertelt Sieger Beerda.

Inmiddels zijn 37 medewerkers van de Rabobank uit verschillende regio’s gestart met het (online) maatwerktraject. Wil jij meer weten over dit traject of wil je eens in gesprek over wat ROC Friese Poort Bedrijfsopleidingen voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Deze medewerkers van de Rabobank gaan gebruik maken van drie keuzedelen op FP-C@mpus. Dit om hun 1-jarige opleiding Klantmedewerker Bancair en Klantmedewerker Schadeverzekeringen te behalen. De deelnemers komen uit het hele land en de lessen vinden daarom alleen online plaats. De studenten van het BBL-traject kunnen samen en zelfstandig aan de slag met de keuzedelen d.m.v. FP-C@mpus.