0900 8 996 996
(normaal tarief)

Primeur voor Friesland: eerste diploma’s Online Marketing uitgereikt

Geplaatst op 07 september 2017

Primeur voor Friesland: eerste diploma’s Online Marketing uitgereikt

Tien studenten van de nieuwe avondopleiding Online Marketing hebben deze week hun diploma Online Marketing behaald bij ROC Friese Poort Bedrijfsopleidingen. Het is de eerste keer dat het diploma in Friesland is uitgereikt.

Online marketing is een kansberoep
Het beroep Online Marketeer is één van de 27 meest gevraagde functies van 2017 (bron: randstad.nl) en staat op de lijst met kansberoepen: beroepen die de komende jaren een hoge kans bieden op het vinden van een baan. De opleiding biedt daardoor goede carrièremogelijkheden voor werkzoekenden en werknemers die zich willen laten om- of bijscholen.  Studenten worden tevens voorbereid op het NIMA examen Basiskennis Online Marketing. Een officieel Europees erkend diploma. Aansluitend op de basisopleiding kunnen studenten Google certificaten behalen. De avondopleiding Online Marketing van ROC Friese Poort Bedrijfsopleidingen is de enige opleiding voor werkenden in Friesland.

Bedrijven succesvol maken op internet
Tijdens de opleiding leren de studenten alle aspecten om online marketing succesvol in te zetten voor organisaties en bedrijven. De opleiding Online Marketing duurt 15 weken. Tijdens deze periode leren de studenten alles over social media, online adverteren en het optimaliseren van websites. Het niveau van de opleiding zit tussen mbo en hbo in. Het is de eerste keer dat deze klassikale beroepsopleiding in Friesland is aangeboden. De opleiding ging in februari van start en eindigde afgelopen maandag met een slagingspercentage van 90 procent.

Ontwikkeld met het bedrijfsleven
Het opleidingsprogramma is samengesteld op basis van een marktonderzoek onder Friese bedrijven. Daaruit bleek dat regionale bedrijven veel behoefte hebben aan medewerkers die over de kennis en vaardigheden beschikken om de social media te verzorgen, zoekmachines te beïnvloeden en websites succesvol te maken. Voor de opleiding is ROC Friese Poort Bedrijfsopleidingen de samenwerking aangegaan met het online marketingbureau Zaga uit Leeuwarden Dit bureau heeft ruime ervaring heeft met het verzorgen van online marketing trainingen. Door de band met het bedrijfsleven aan te halen, profiteren de studenten van de meest actuele kennis uit de beroepspraktijk. 

In november gaat de nieuwe opleiding Online Marketing van start. 
Direct aanmelden

Meer nieuws

SER aanjager doe-agenda LLO, mbo-scholen als goed voorbeeld aangehaald De MBO Raad heeft de SER geadviseerd om vooral te kijken naar de mogelijkheden die er in het mbo al zijn. Zo hebben Scalda en ROC Friese Poort tijdens de startbijeenkomst in drukbezochte workshops laten zien hoe zij werken met flexibele trajecten voor volwassenen, zowel in het bekostigd onderwijs als in het niet-bekostigd onderwijs. 
Studenten organiseren Zomerfair voor het Leger Des Heils Op woensdag 27 juni organiseren eerstejaars studenten Maatschappelijke Zorg van ROC Friese Poort een Zomerfair. De gehele opbrengst gaat naar het project Vast en Verder van het Leger Des Heils. De fair vindt plaats van 10.00-15.00 uur in de vestigingen Drachten, Leeuwarden, Emmeloord en Sneek.
Midden Yn ’e Mienskip Eventweek voor studenten van ROC Friese Poort Van 26 tot en met 29 juni 2018 staat ROC Friese Poort in Drachten in het teken van Leeuwarden-Fryslân 2018. Tijdens deze ‘Midden Yn ‘e Mienskip Eventweek kunnen studenten en medewerkers genieten van inspirerende workshops, kunst, theater, sport en muziek.
Team Drachten Drie winnaar van het Capture the Flag Event 2018 Ruim 100 ICT-studenten van ROC Friese Poort en medewerkers van Defensie bonden dinsdag 19 juni de strijd met elkaar aan tijdens een Capture the Flag Event in de vestiging Emmeloord. Winnaar van het Event werd ‘Team Drachten Drie’.
Resultaten JOB-Monitor 2018 Vanaf december 2017 konden onze studenten via de JOB-Monitor laten weten wat ze van onze school en hun opleiding vinden. De JOB-Monitor is het grootste landelijke onderzoek dat elke twee jaar in kaart brengt hoe tevreden mbo-studenten over hun onderwijs zijn.

Pagina's